10 April 2010

DALAM BANYAK2 BENDA ELOK KAT DUNIA NI, BABI JUGAK KO TARUK!


sumber : KOSMO

salam sejahtera to all readers
pengikut setia blog dex yg separa da vasss
boleh ke separa da vass? kah kah

ni pe kes ni
cuti2 weekend bangun2 tdo je
terus nak emo2 ni pehal ni ha dex!
mane tak nyer
bace KOSMO pepagi ni
ada satu benda alah ni
menguji kita lagi
nape lah kehidupan kita
sejak dua menjak ni macam
very the mencabar sangat2
bende2 kotor lagi jijik di jadikan
benda utama utk kehidupan
macam mane tu?
sape nak jawab?

sebagai contoh
uols tengok lah ape yg nak jadi sekarang ni..
boleh pulak ditukarkan sumber
bovine only source (lembu)
kepada porcine (babi)
dalam kandungan ubat cirit-birit
Imodium Capsule yang banggang ni
kalo dah nama pun haram,
memang akan haram lah semuanya!
adeh, pehal lah yg !#@@#@$% sgt!

ni pe kes ni?!

walaubagaimanpun, nasib baik lah
Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan (BPFK)
dengan gagah perkasanya
telah mengarahkan
syarikat pemegang pendaftaran ubat
tersebut menarik balik kesemua
produk itu di pasaran!
tapi kalo yang dah terbeli ubat tu..
kalo dah nama pun ubat
mestilah nak kene makan
bila selepas membeli
camno mau jawab tu?

dont play-play okay?! lempank kang!

macam kes sorang pesakit ni
Datuk Mohd. Hanafiah Omar, 65
yg telah diberi ubat tersebut
oleh kakitangan hospital swasta
di Hulu Klang pada 29 Mac lalu
tanpa memaklumkan ia mengandungi
gelatin babi.

*let's HALAL utk kesejahteraan bersama!

22 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

Bahaya la skang ni....

~~dieylah~~ said...

adeh...npe smpai cmni skali..dunia2..papepun hati2 jela skrg...:D

rossoneri said...

haish,perlu ke dalam ubat pon nak letak..bukan babi tu binatang segala penyakit ke...dan kenapa separa da vasssss??? hahahaha full da vasssss okeyyy

AkU said...

Bhye skang nih..sensitivities agama ngan perkauman jgn nak sentuh..hmmm =-=

HaiDa HiDa said...

nper la yg HARAM jge nk d gnekan dlm produk kesihatan??? mcm2 skank kan.. :(

tricksrex said...

ermm if da termkn tanpa tau is ok la sbb kte mmg xtau kan..
ye la xkn la dok terketar2 sakit nak pergi buat plak test pasal gelatin2 tu..
so bila da tau xleh la nak consume lg..
ubat laen byk lagi..
so kne berhati2 la pas ni kan..

Eqah Zaque Billetdoux said...

Menakutkan seriusly.

mie said...

huh.yahudi mmg jahat..GO HALAL.!!

Afzainizam said...

Salam dari kami…
http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

ishhhh non halal banyak berselindung lah tak tau plak diperbuat dari geletin babi....

aku akan war2kan.... yang halal itu terang dan yang ham pun terang yang menjadi payahnya tentang kesamaran antara halal aram yang tak jelas sekarang ni banyak berlaku

sugar2 kapas strawberry said...

hmmmm...nk mkn ubt pon rsa xselamat kn..
rebus akar kayu jela..hihi

iera said...

erm...isu halal haram nie dieorang wat main2 je. Pmlk sykt tu org islam ke x eh?

maCy said...

kena hati2...

p/s : garang btl dex..hihi

F U N F A B U L O S I T Y said...

::FAIZ FARISH::
mmg bahaya-menakutkann

F U N F A B U L O S I T Y said...

rossoneri
hahaha-uols mmg super dupper da vass diva!haha

F U N F A B U L O S I T Y said...

~~dieylah~~
kita hati2 ya.. ;D

F U N F A B U L O S I T Y said...

AkU
opsss ;D

F U N F A B U L O S I T Y said...

HaiDa HiDa
tu ler-dah tak waras kot ;D

F U N F A B U L O S I T Y said...

tricksrex
kalo dah tahap darurat tu maybe lah kene makan gakk
tapi-ini dah terlebih ni-sebab masih ade lagi cara alternatif ;D

F U N F A B U L O S I T Y said...

Eqah Zaque Billetdoux
menyeramkan juga ;D

F U N F A B U L O S I T Y said...

mie
lets halal together ;D

F U N F A B U L O S I T Y said...

Afzainizam
penink kan?kadang tu masih banyak lagi bende yg meragukan ketulinan halalnya ;D

F U N F A B U L O S I T Y said...

sugar2 kapas strawberry
yeahhh-boleh awet muda lagi nanti kan?huhu ;D