15 April 2010

PETANI HANYA BERCUCUK TANAM DAN BERTANI JE KE?


selamat pagi
kepada u uols yg super vass
semuga hari ni menenangkan
tenang setenang2nya
setenang pemandangan
kehijauaan sawah padi yg terbentang luas
hasil penat lelah petani yg mulia
lame betol dex tak tengok
sawah padi yang terbentang luas ituu
mesti akan rasa terkesima bila tetibe tgk
bende2 hijau semulajadi..
mane tidaknya..ni asyik duk mgadap skrin pc n laptop je

entry dex kali ni lebih menjurus kepada
pertanian gituuu
dex suka petani2 yg gigih bekerja
secara tak semena2 kalo dex bekerja pun
berinspirasikan semangat si petani katanyew
haha
ops, termelalut sudahhhh
sorry ya uols..pagi ni dex rasa best sanggattt
ok lah, kita masuk dalam isi sebenar entry ni okkay?

dunia hari ini semakin hari
semakin berubah "trend" nya
semua ini berkaitan dengan tahap kreativiti
dan semangat juang yg jitu dlm diri seseorg.
sebagai satu contoh,
Seorang petani di Beijing, China, Wu Yulu
mempunyai hobi mencipta robot di rumahnya
sejak lebih dua dekad lalu

tu diaaa massage women robot!haha
ini petikan dari KOSMO

Yulu, 48,
memiliki 47 robot yang boleh melakukan pelbagai tugas
seperti melompat, melukis, minum air, menarik pedati,
mengurut dan membantunya memasak.
Dia akan menyertai Ekspo Dunia Shanghai
1 Mei depan bagi mempromosi penggunaan harian
lebih 30 robot ciptaannya.

Jom kita tgk lak sebahagian gambar2
yg dex cari kat google
mengenai si petani yang sempoi kreatif ni
sememangnya dia sudah lama glamour dik nun oii
haha
tu diaa
tudiaaa-sekali beca robot keluar haa


kreatif betoi pakcik sorang ni kann..?


tadi tarik budak2, yang ni lagi advance haa..


ni pe kes ni??! nak fight2 lakk
yg ni bukan ciptaan pakcik Yulu tadi ya..
yang ni memang totally rubbish! haha


Malaysia ada petani moden kan?
turut sama berbangga dengan perkara ituu ;D



18 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

Wah sangat kretif... kagum.

sugar2 kapas strawberry said...

nk gak robot cmni.nk yg bole buat esemen sy..hihi

sasha* said...

petani moden ni.dh tak guna kerbau

╚► capital S hana ◄╗ said...

washh..
tp mkin lme mnusie mkin pmlas wuu~~

darkbatman said...

byknya robot dia..giler bijak dia ne.. curik 1 pun dh ckp dh.ahaha

Afzainizam said...

Salam dari kami…
http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Salam kunjungan salam ziarah…. uhhhh macam macam robot lah.... semua dah pakai robot je sekarang...

tapi selagi kita yang bernama manusia kitalah ciptaan tuhan yang terhebat....

yang punya akal dan nafsu... kita lagi sempurna....

Eqah Zaque Billetdoux said...

kui2.
tak semua org ada bakat macam tuh,
tapi org yang berbakat boleh datang dari mana2 jak. :)

rossoneri said...

hhohohoho..kucing pun nak jadi transformer gak...

ParkAir said...

hebat la petani ni, taknak tukar profesion ke.

maCy said...

menarik la.. maC ni dah la tanam pokok tak tmbuh.. smbg wayar lampu tak menyala.. jdai dikgu je layak.. hehe

iera said...

wah...sgt kreatif..

Klu de robot yg tlg jwbkn exam kan best...hehe

Yatre Hayati said...

wah wah wah....bnyknya robot dia!!!

AkU said...

sempoi tul pok cik tuh..

Uda said...

uiit besaq nyer ayam.. boleh buat kenduri satu kampung ni.

A f i q said...

ade x robot yang boleh buat semua..
cthnye, basuh baju, lipat baju, sidai baju..
kalau ade...nk beli satu...beli sepuluh pn x pe..
hahahhaa...

rizal jabai said...

mengkagumkan..0_o

ked :) said...

stylo dowh robot nie :D

hans said...

kreatif betul diaorang nih