08 June 2010

TUMPAHNYA DARAH MULIA DEX KE DALAM TABUNG ITU!


salam sejahtera to all pembaca blog dex
yang super dupper da-bomb!
semuga hari ini menceriakan
begitu juga dengan hari2 yg akan mendatang..
(mukadimah katenyew-ngeee)

rasa tak senang duduk woo
bile tak update blog
walau pun terselang
dua tiga hari..
tido ingat blog,
mandi pun ingat blog
kiranya peratusan untuk teringatkan
untuk buat entri blog tu tinggi lah jugak..
adeh..
ok2..

hari ni dex ada buat sedikit sumbangan
walaupun bukan berupa jutaan nilai
ringgit mahupun harta benda

hanya ini yang dex mampu buat..
sama2 kita saksikan
sedutan cerita gambar di bawah ini :


seawal 9am..dex kat Hosp. Tuanku Fauziah (HTF), Kangar

Lepas check2,n jawab semua soalan,
dex masuk dalam bilik ini

untuk ditemuramah oleh petugas,
tertarik sangat dengan jadual ni
sedih2..

dex pilih tempat duduk yang paling empuk
(ade ke paling empukk?)
dex dah bersedia dgn segala kemungkinan
terutamanya tangan kiri dex telah bersedia!
relaxkan tangan..
sesuaikan dengan tekanan udara
yang terus mengcengkam lenggan dex
sedia..
di sembur ubat pelali
(betul ke ubat pelali namenyew?-ngeee)

cube uols tengok betul2 jarum tu..
dah tertusuk melepasi lapisan kulit
dex snap dengan NOKIA5800
dengan menggunakan tangan kanan
maaf sekiranya sedikit ngeri di situ ya..

dengan hanya satu tusukan
yg dilakukan oleh petugas profesional
tepat pada urat darah,
darah dex sudah mula mengalir

tengok..cepat tak darah dex keluar..

terus mengalir..

sabar menunggu sehingga
sampai ke tahap yg diperlukan..
siap..
jarum tadi terus di cabut

selesai sudah..fuhh!
rehat jap selama 10-15 minit
DONE!
(sekiranya ada rasa pusing2 kepale..
sila maklumkan kepada petugas)

inilah hasilnya..
untuk sesiapa yang memerlukan
dan seterusnya untuk generasi hebat yang akan datang..
ok ke generasi hebat yang akan datang?
(terlebey sudehhh)
hahaha

sebenarnya tak susah pun nak derma darah..
kunjungi hospital berdekatan atau
terus ke Pusat Darah Negara
untuk menderma..
setiap titisan darah adalah sangat berharga nilainya

semoga pendedahan rahsia untuk
kekal sihat dex ini
sedikit sebanyak memberikan kesan kepada
uols yang masih ragu2 dan mungkin takot2
nak derma darah
jangan bimbang...
semua di tanggung beres dengan
keprofesionalan petugas2 hospital
kita akan dilayan bagaikan raja
pada hari menderma
sekian..
(terasa penghasilan 'darah baru' dalam badan dex)
(seolah2 pemanduan sebuah kenderaan yang baru ditukar minyak pelincir!)

*dengar2 darah baru akan 'recover' dalam masa 24jam!
*masuk kali kelima dex menderma dan tak sabar utk next donation!
*badan terasa ringan!tak percaya? buat macam dex lakukan hari ni..

13 comments:

iyllienaz said...

wah..derma kali ke lima dah???

F U N F A B U L O S I T Y said...

iyllienaz
yup-syukur..dah masuk kali kelima.. ;D

|| nemo mimosh || said...

hohohoh..ngeri ok..takot lah darah2 ni..huhu~

BezBuddy said...

aku nk tanye sape jd cameramanko tu dex?hehe...sempt lg snap pic...aku teringin sgt nk derma drah...tp berat bdn ak xckup..huhu

Days said...

dex darah type ape heh? heheeh org pon suke derma darah.best lepas tu dpt milo panas xpon air kotak hehehehe rase x darah tu lepas derma panas woo hehehe

rossoneri said...

haih,tapi itulah..nak derma darah pun banyak jugak syaratnya kan.stiap kali nak derma mesti xboleh,ada je syarat2nya tu menghalang..kalau xsebab ubat, sebab tetttt hahaha (biasalah perempuan)..asyik kena halau je haha

eLL said...

tahniah bro... kerana sudi derma darah... bkn semua org sangup derma... smpai 5 kali lak tu....

Lya Colours said...

x nak derma darahhhh
takotttttttt ~~~~~~~~~!!!!!!!

m.a.p.i.e [ Ku sEnDiRiAn] said...

naper x ajak nak derma..ala rugi ye lh x ikut

~~dieylah~~ said...

waa...ngilu lak tgk..eee~~xleh nk derma g ni..brat x ckup..huhu..
sah gak jd kecik..^.^

syaf said...

woo derme...lame dah x derme darah...last, tahun lepas...

✿nenek moden✿ said...

nek xleh derma..xcukup syrat..huhu

rizal jabai said...

seumur idop sekali je penah derma darah ni,kesan drpd derma darah tu jai jd gemok..huuuu,makin sihat..hahaha