10 April 2010

DALAM BANYAK2 BENDA ELOK KAT DUNIA NI, BABI JUGAK KO TARUK!


sumber : KOSMO

salam sejahtera to all readers
pengikut setia blog dex yg separa da vasss
boleh ke separa da vass? kah kah

ni pe kes ni
cuti2 weekend bangun2 tdo je
terus nak emo2 ni pehal ni ha dex!
mane tak nyer
bace KOSMO pepagi ni
ada satu benda alah ni
menguji kita lagi
nape lah kehidupan kita
sejak dua menjak ni macam
very the mencabar sangat2
bende2 kotor lagi jijik di jadikan
benda utama utk kehidupan
macam mane tu?
sape nak jawab?

sebagai contoh
uols tengok lah ape yg nak jadi sekarang ni..
boleh pulak ditukarkan sumber
bovine only source (lembu)
kepada porcine (babi)
dalam kandungan ubat cirit-birit
Imodium Capsule yang banggang ni
kalo dah nama pun haram,
memang akan haram lah semuanya!
adeh, pehal lah yg !#@@#@$% sgt!

ni pe kes ni?!

walaubagaimanpun, nasib baik lah
Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan (BPFK)
dengan gagah perkasanya
telah mengarahkan
syarikat pemegang pendaftaran ubat
tersebut menarik balik kesemua
produk itu di pasaran!
tapi kalo yang dah terbeli ubat tu..
kalo dah nama pun ubat
mestilah nak kene makan
bila selepas membeli
camno mau jawab tu?

dont play-play okay?! lempank kang!

macam kes sorang pesakit ni
Datuk Mohd. Hanafiah Omar, 65
yg telah diberi ubat tersebut
oleh kakitangan hospital swasta
di Hulu Klang pada 29 Mac lalu
tanpa memaklumkan ia mengandungi
gelatin babi.

*let's HALAL utk kesejahteraan bersama!